Algemene voorwaarden Bodycrea
1. Definities
In deze algemene voorwaarden worden de volgende definities gebruikt:
1.1. Bodycrea, de onderneming gevestigd te Aalsmeer, Rietgorsstraat 5, 1431VT, onder KvK-nummer 71639195.
1.2. Klant: iedere (rechts)persoon die een of meerdere diensten van Bodycrea afneemt.
1.3. Partijen: Bodycrea en Klant.
1.4. Opdracht: de opdracht die Klant geeft aan Bodycrea om een of meerdere diensten te verlenen.
1.5. Overeenkomst: de overeenkomst (op afstand en/of van opdracht) gesloten tussen Partijen.
1.6. Overeenkomst op afstand: de overeenkomst die tussen Bodycrea en Klant wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, zonder dat Bodycrea en Klant tegelijk fysiek bij elkaar aanwezig zijn, en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand (zoals telefoon of internet).
1.7. Bedenktijd: de termijn waarbinnen Klant gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
1.8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van Klant om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
1.9. Dag: kalenderdag.
1.10. Duurzame gegevensdrager: ieder hulpmiddel dat Klant of Bodycrea in staat stelt om persoonlijk aan hem gerichte informatie op te slaan op een wijze die deze informatie toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik gedurende een periode die is aangepast aan het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die een ongewijzigde weergave van de opgeslagen informatie mogelijk maakt. Voorbeelden: papier, usb-sticks, cd-roms, dvd’s, geheugenkaarten, harde schijven van computers, en e-mails.
2. Toepasselijkheid
2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Bodycrea en Klant. Ook zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing op de fase voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst en op eventuele aanvullende of nieuwe overeenkomsten.
2.2. Deze Algemene Voorwaarden worden op zo’n manier aan Klant ter beschikking gesteld dat deze door Klant op eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
2.3. Wanneer hetgeen vermeld in artikel 2.2 niet mogelijk is, dan zal Bodycrea voordat de overeenkomst wordt gesloten, bekend maken waar deze voorwaarden (digitaal) geraadpleegd kunnen worden en dat zij op verzoek digitaal of andere wijze zullen worden verstuurd.
2.4. Partijen kunnen afwijken van deze Algemene Voorwaarden, als zij dat uitdrukkelijk overeengekomen zijn, en dit niet in strijd is met het recht.
2.5. De toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden van Klant wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
2.6. De toepasselijkheid van artikel 7:409 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.
3. Aanbod & offertes
3.1. Het aanbod of een offerte bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke omschrijving van de aangeboden producten of diensten.
3.2. Duidelijke vergissingen of fouten in het aanbod of een offerte binden Bodycrea niet.
3.3. Een aanbod of offerte is maximaal 14 dagen geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of in de offerte staat vermeld of anders voortvloeit uit de aard van het product of de dienst.
3.4. Als Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
4. Totstandkoming van de overeenkomst
4.1. Een overeenkomst komt tot stand zodra Klant het aanbod heeft aanvaard en Klant heeft voldaan aan de gestelde voorwaarden.
4.2. Overeenkomsten worden zo spoedig mogelijk door Bodycrea bevestigd.
4.3. Zolang de ontvangst van de aanvaarding niet is bevestigd, dan mag Klant de overeenkomst ontbinden.
4.4. Het is na totstandkoming van de overeenkomst niet mogelijk de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen, tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen.
5. Prijzen
5.1. Alle prijzen die Bodycrea hanteert zijn in euro’s en inclusief btw.
5.2. Alle prijzen die Bodycrea hanteert die op haar website staan vermeld of die op een andere manier kenbaar zijn gemaakt, kan Bodycrea te allen tijde wijzigen, mits de overeenkomst niet al gesloten is.
5.3. Bodycrea mag na totstandkoming van de overeenkomst haar prijzen verhogen als gevolg van wettelijke regelingen.
6. Betaling
6.1. Betaling verloopt per direct of achteraf na bestelling in de webshop, of moet in geval de betaling per factuur verloopt, binnen 14 dagen na factuurdatum worden voldaan. Uitzondering is als er iets anders is overeengekomen.
6.2. De vergoeding die Bodycrea aan Klant vraagt voor het gebruik van een bepaald betaalmiddel bedraagt ten hoogste de kosten van het gebruik daarvan voor Bodycrea.
6.4. Indien Klant niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, wordt hij tweemaal door Bodycrea in de gelegenheid gesteld binnen een termijn van 14 dagen aan zijn betalingsverplichting te voldoen. Indien betaling uitblijft na deze betalingsherinneringen, dan is Klant de wettelijke rente verschuldigd en dan mag Bodycrea de door haar gemaakte buitengerechtelijke kosten in rekening brengen.
6.5. Indien Klant niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet en Klant heeft toegang tot een digitale omgeving, dan is Bodycrea gerechtigd de toegang tot deze digitale omgeving te ontzeggen totdat Klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
6.6. In geval van liquidatie, faillissement, wettelijke schuldsanering of surséance van betaling van Klant zijn de verplichtingen van Klant jegens Bodycrea onmiddellijk opeisbaar en mag Bodycrea haar werkzaamheden opschorten of beëindigen.
7. Levering van producten
7.1. Bodycrea levert fysieke en digitale producten binnen de levertermijn vermeld in de webshop. Direct downloadbare digitale producten worden geleverd zodra Klant de betaling heeft voldaan.
7.2. Voldoet Bodycrea niet aan de levertermijn, dan dient Klant Bodycrea een redelijke levertermijn te geven waarin alsnog geleverd kan worden. Voldoet Bodycrea niet aan deze gestelde redelijke levertermijn, dan is Klant gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.
7.3. Als plaats van levering van fysieke producten geldt het adres dat Klant aan Bodycrea kenbaar heeft gemaakt.
7.4. Klant is zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste plaats van levering.
8. Uitvoering van opdrachten
8.1. Bodycrea voert een opdracht uit met de zorgvuldigheid en deskundigheid die onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijs van haar mag worden verwacht.
8.2. Bodycrea heeft een inspanningsverplichting, en geen resultaatsverplichting.
8.3. Klant zorgt ervoor dat hij alle relevante informatie waarvan Klant begrijpt of redelijkerwijs dient te begrijpen dat die benodigd zijn voor correcte uitvoering van de opdracht, tijdig, in gewenste vorm en wijze levert aan Bodycrea.
8.4. Stelt Klant de gevraagde informatie niet, niet tijdig of niet behoorlijk beschikbaar, en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan mag Bodycrea haar werkzaamheden opschorten.
8.5. Kosten die opgelopen worden doordat gevraagde informatie niet, niet tijdig of niet behoorlijk worden geleverd, zijn voor Klant.
8.6. Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Bodycrea kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade doordat zij van door Klant gegeven onjuiste, onvolledige of onbetrouwbare informatie is uitgegaan.
8.7. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de inhoud van de sessies, readings of workshops.
9. Readings/sessies
9.1. Readings/sessies vinden online plaats, tenzij anders overeengekomen.
9.2. Readings/sessies mogen door Klant worden opgenomen voor eigen gebruik, of Bodycrea kan dit in overleg voor de klant doen. Het is echter niet toegestaan om zonder toestemming van Bodycrea deze opnames te delen met derden.
9.3. Readings/sessies moeten binnen 3 maanden na betaling ingepland worden. Klant heeft geen recht op restitutie als de sessie/reading niet binnen 3 maanden na aankoop is ingepland.
9.4. Schriftelijke readings worden verkregen via een downloadlink van WeTransfer. Indien de downloadlink verlopen is en Klant de schriftelijke reading niet heeft gedownload, dan kan Klant binnen 3 maanden kosteloos nogmaals de schriftelijke reading opvragen. Na 3 maanden mag Bodycrea hier een additionele € 15,- incl btw voor rekenen.
Schriftelijke readings kunnen ook worden verzonden via WhatsApp en Telegram als downloadlink.
10. Cadeaubonnen
10.1. Cadeaubonnen zijn twee jaar geldig.
10.2. Cadeaubonnen zijn gekoppeld aan één product en kunnen eenmalig gebruikt worden.
10.3. Cadeaubonnen kunnen alleen met terugwerkende kracht gebruikt worden indien Klant dit binnen 24 uur na de bestelling kenbaar maakt bij Bodycrea.
11. Derden
11.1. Bodycrea mag na overleg met Klant de uitvoering van een opdracht uitbesteden aan derden.
11.2. Bodycrea is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door derden.
11.3. Bodycrea is niet aansprakelijk voor de inhoud van workshops gegevens door derden.
12. Nakoming & conformiteit van producten en digitale omgevingen
12.1. Fysieke/digitale producten en digitale omgevingen moeten aan de overeenkomst beantwoorden. Dat is het geval wanneer het betreft de beschrijving, hoeveelheid en kwaliteit, functionaliteit, compatibiliteit, interoperabiliteit en andere kenmerken voldoet aan de overeenkomst.
12.2. Een fysiek product beantwoordt niet aan de overeenkomst indien deze, mede gelet op de aard van het product en de mededelingen die Bodycrea over het product heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die Klant op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Een fysiek product beantwoordt ook niet aan de overeenkomst als er een ander product dan overeengekomen is geleverd of het afgeleverde in getal, maat of gewicht afwijkt.
12.3. Klant kan zich niet beroepen op dat een fysiek/digitaal product of digitale omgeving niet aan de overeenkomst voldoet wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn.
12.4. In geval dat een fysiek/digitaal product of digitale omgeving niet aan de overeenkomst voldoet, dan heeft Klant alsnog recht op nakoming van de overeenkomst. De kosten daarvan zijn voor Bodycrea. Klant dient Bodycrea eerst in gebreke te stellen en een redelijke termijn voor nakoming te geven. In geval van fysieke producten specifiek heeft Klant recht op aflevering van het ontbrekende, herstel, of vervanging. Vervanging is niet mogelijk wanneer de afwijking van het overeengekomen te gering is om het te rechtvaardigen.
12.5. Klant heeft het recht niet om nakoming te eisen (al dan niet in de vorm van herstel of vervanging) als dat onmogelijk is of dat voor Bodycrea onevenredige kosten met zich brengt.
12.6. In geval dat een fysiek/digitaal product of digitale omgeving niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan heeft Klant, naast recht op nakoming van de overeenkomst, ook het recht de prijs te verminderen in evenredigheid van de afwijking van wat is overeengekomen, of het recht de overeenkomst te ontbinden. Dit recht heeft Klant alleen in de volgende gevallen:
- Beantwoording aan de overeenkomst als bedoeld in artikel 12.5 is onmogelijk of onevenredig;
- Bodycrea komt de overeenkomst niet kosteloos na voor Klant nadat Klant Bodycrea in gebreke heeft gesteld zoals genoemd in artikel 12.4;
- Er blijkt een gebrek te zijn, ondanks de poging van Bodycrea om het fysieke/digitale product of de digitale omgeving te laten beantwoorden aan de overeenkomst;
- Het gebrek is zo ernstig dat een onmiddellijke prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst gerechtvaardigd is;
- Bodycrea heeft verklaard, of uit de omstandigheden blijkt duidelijk, dat zij het fysieke/digitale product of de digitale omgeving niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor Klant aan de overeenkomst kan laten beantwoorden.
12.7. Klant kan de overeenkomst niet ontbinden wanneer de afwijking van datgene wat is overeengekomen, gezien haar geringe betekenis, de ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.
12.8. Indien Klant de overeenkomst ontbindt of Bodycrea haar prijs dient te verminderen omdat het fysieke/digitale product of de digitale omgeving niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan betaalt Bodycrea Klant alle verschuldigde betalingen terug binnen 14 dagen vanaf de datum waarop Bodycrea in kennis is gesteld van de beslissing van Klant om zich te beroepen op het recht van prijsvermindering dan wel op ontbinding van de overeenkomst.
13. Herroepingsrecht
13.1. Klant is gerechtigd de overeenkomst binnen een bedenktijd van 14 dagen te herroepen.
13.2. Wat betreft diensten, gaat de bedenktijd in op de dag dat de overeenkomst wordt gesloten.
13.3. Wat betreft producten, gaat de bedenktijd in op de dag waarop Klant, of een door Klant aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen. Wanneer Klant meerdere producten heeft besteld, gaat de bedenktijd in op de dag waarop Klant of een door Klant aangewezen derde die niet de vervoerder is, het laatste product heeft ontvangen.
13.4. Wanneer Klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dan meldt hij dit door middel van het modelformulier voor herroeping (bijlage 1), of op een andere ondubbelzinnige wijze aan Bodycrea.
13.5. Bodycrea stuurt na melding van herroeping Klant zo spoedig mogelijk een ontvangstbevestiging.
13.6. Bodycrea vergoedt alle betalingen door Klant gedaan, met inbegrip van leveringskosten, binnen 14 dagen vanaf de dag dat Klant de herroeping meldt.
13.7. Bodycrea maakt voor betalingen bedoeld in artikel 13.6 gebruik van hetzelfde betaalmiddel als door Klant is gebruikt, tenzij Klant uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel heeft ingestemd en de Klant hierdoor geen kosten heeft.
13.8. Bodycrea is bij terugbetaling zoals genoemd in artikel 13.6 niet verplicht bijkomende kosten te betalen indien Klant uitdrukkelijk voor een andere wijze van de door Bodycrea aangeboden minst kostbare wijze van terugbetaling en/of standaardlevering heeft gekozen.
13.9. Klant zendt zo snel mogelijk het product of de producten terug, in ieder geval binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de herroeping.
13.10. Klant dient in geval van herroeping zelf de kosten van retour te betalen.
13.11. Klant zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door Bodycrea verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
13.12. Het risico en de bewijslast voor juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij Klant.
13.13. Klant ziet bij de koop van een digitaal product/digitale omgeving, bij akkoord van deze algemene voorwaarden, af van het herroepingsrecht.
13.14. Klant heeft geen herroepingsrecht in geval hij een dienst afneemt van Bodycrea, de nakoming daarvan al heeft plaatsgevonden, de uitvoering van de dienst is begonnen en Klant verklaard heeft afstand te doen van zijn herroepingsrecht zodra Bodycrea zou aanvangen met nakoming van de overeenkomst.
13.15. Klant heeft geen herroepingsrecht indien het aanbod volledig bestaat uit digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, en voor zover de nakoming van de overeenkomst is begonnen met uitdrukkelijke toestemming van Klant, en Klant heeft verklaard dat hij afstand doet van zijn herroepingsrecht.
13.16. Klant heeft geen herroepingsrecht indien een product op maat is gemaakt.
14. Verplichtingen van Klant tijdens de bedenktijd bij fysieke producten
14.1. Klant zal tijdens de bedenktijd zorgvuldig omgaan met het fysieke product en de verpakking. Klant mag het fysieke product slechts uitpakken of gebruiken op zo’n manier die nodig is om de aard, kenmerken en de werking van het product vast te stellen.
14.2. Klant is aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het fysieke product die verder gaat dan genoemd in artikel 12.1.
14.3. Klant is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het fysieke product als Bodycrea hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
15. Geheimhouding
15.1. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar hebben verkregen. Informatie geldt in elk geval als vertrouwelijk als dit door een partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie, zoals onder meer, maar niet beperkt tot inloggegevens.
15.2. Geheimhouding geldt niet indien de betreffende informatie reeds openbaar of algemeen bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende de overeenkomst aan elkaar bekend gemaakt is en/of op andere wijze is verkregen.
15.3. Geheimhouding geldt niet voor zover er een wettelijke informatieplicht is opgelegd aan Bodycrea. Bodycrea is in dit geval geen schadevergoeding verschuldigd aan Klant, noch kan Klant de overeenkomst ontbinden.
16. Verzetten van afspraken/ no show
16.1. Klant kan een afspraak kosteloos verzetten tot 48 uur van tevoren.
16.2. Wanneer Klant de afspraak verzet binnen 48 uur voor de afspraak, dan heeft Klant geen recht op restitutie.
16.3. In geval een afspraak wordt verzet door Klant, dan dient deze afspraak verzet te worden binnen 3 maanden na de originele afspraak, tenzij anders overeengekomen.
16.4. Indien Klant een afspraak niet verzet of niet verzet binnen 3 maanden, dan vervalt zijn recht op deze afspraak.
16.5. Indien Klant niet op een afspraak verschijnt (no show) en de afspraak niet heeft verzet conform dit artikel, dan heeft Klant geen recht op restitutie.
17. Beëindiging van de overeenkomst
17.1. Partijen mogen de overeenkomst door opzegging, desgewenst met onmiddellijke ingang, tussentijds beëindigen.
17.2. Zowel Bodycrea als Klant mag de overeenkomst ontbinden wanneer de andere partij tekortschiet in de nakoming van de overeenkomst, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt. De tekortschietende partij dient eerst in gebreke gesteld te worden en een redelijke termijn gegeven te worden om na te komen.
17.3. Na de ontbinding of opzegging van de overeenkomst ziet Klant af van het gebruik van een digitale omgeving. Daaronder wordt ook verstaan dat Klant afziet van het gebruik van een digitale omgeving wanneer hij gebruik maakt van zijn herroepingsrecht.
18. Overmacht
18.1. Bodycrea is niet gehouden haar verplichtingen uit de overeenkomst na te komen indien nakoming tijdelijk of blijvend onmogelijk is geworden door overmacht.
18.2. Onder overmacht wordt verstaan elke niet-toerekenbare onmogelijkheid om de verplichtingen van de overeenkomst na te komen, zoals onder andere, maar niet uitsluitend: brand, ongevallen, computerstoringen, softwarestoringen, ziekte, overheidsmaatregelen, epidemieën, en pandemieën.
18.3. Klant wordt zo spoedig mogelijk door Bodycrea op de hoogte gesteld van de overmacht situatie.
18.4. In geval van overmacht, zoekt Bodycrea samen met Klant een passende oplossing om de overeenkomst alsnog na te komen.
18.5. In geval van overmacht is Bodycrea niet tot vergoeding van schade gehouden.
18.6. Wanneer Klant een fysieke afspraak wil verzetten of annuleren vanwege een pandemie of epidemie, maar overheidsmaatregelen de voortzetting van de overeenkomst, al dan niet in aangepaste vorm, niet onmogelijk maken, dan is Bodycrea gerechtigd de kosten die samengaan met de verzetting of annulering in rekening te brengen. Het in rekening brengen van de kosten voor annulering mag alleen zolang het herroepingsrecht niet (meer) geldt.
19. Intellectueel eigendomsrecht
19.1. Bodycrea behoudt zich, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders overeengekomen, de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op grond van het intellectueel eigendomsrecht.
19.2. Het is Klant niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Bodycrea de door Bodycrea gemaakte en door het intellectueel eigendomsrecht beschermde werken te verveelvoudigen, openbaar te maken of op een andere manier ter kennis van derden te brengen, tenzij anders overeengekomen of anders voortvloeit uit de aard van de overeenkomst.
20. Aansprakelijkheid
20.1. Bodycrea is alleen aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit een overeenkomst, en wanneer deze schade aan Bodycrea is toe te rekenen.
20.2. Bodycrea is niet aansprakelijk voor schade doordat zij van door Klant gegeven onjuiste, onvolledige of onbetrouwbare informatie is uitgegaan.
20.3. Elke aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf het moment dat de overeenkomst door voltooiing, opzegging of ontbinding is geëindigd.
21. Klachten
21.1. Klachten over de (uitvoering van de) overeenkomst, moeten binnen bekwame tijd nadat Klant een gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Bodycrea. Wanneer het gaat om de koop van een fysiek/digitaal product, dan dient Klant in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek een klacht in te dienen.
21.2. Indien een gebrek later dan de genoemde termijnen in artikel 21.1 wordt gemeld, dan kan Klant geen beroep meer doen op aflevering van het ontbrekende, herstel, vervanging, prijsvermindering of ontbinding, zoals genoemd in artikel 12, of op schadevergoeding.
21.3. Bodycrea beantwoordt klachten binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht. Indien de klacht een langere verwerkingstijd vraagt, dan laat Bodycrea binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht aan Klant weten wanneer Klant een antwoord kan verwachten.
21.4. Klant dient Bodycrea in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.
21.5. In geval van fysieke producten dient Klant het gebruik ervan meteen na ontdekking van het gebrek te staken en al het redelijke te doen om verdere schade te voorkomen.
21.6. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
22. Overige bepalingen
22.1. Op de rechtsverhouding tussen Bodycrea en Klant is het Nederlands recht van toepassing.
22.2. Partijen zullen pas een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen het geschil in onderling overleg te beslechten.
22.3. Bodycrea is op ieder moment bevoegd wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden, welke in werking treden op het aangekondigde tijdstip. Bodycrea zendt de gewijzigde voorwaarden tijdig toe aan Klant.
22.4. Is geen tijdstip van inwerkingtreding medegedeeld aan Klant, dan treden de wijzigingen jegens Klant in werking wanneer hem de wijziging is medegedeeld.
22.5. Bij nietigheid of vernietigbaarheid van een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden, zullen de overige bepalingen van kracht blijven.
22.6. In het geval van nietigheid of vernietigbaarheid van een bepaling, zullen Partijen in overleg treden met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige dan wel vernietigde bepalingen in acht wordt genomen.