PoortNaam poortZakelijke eigenschap
1Creatieve ’zelf’ expressieIs fase 6: De ideeën worden een onderdeel van de identiteit van de groep.
2Visie (richting)Planning, visie en richting voor de groep
3OrdenenInnovatie, nieuwe dingen kunnen ontwikkelen om de vitaliteit van de groep te kunnen waarborgen.
4FormalisatieHet bieden van zekerheden door middel van het presenteren van formules
5Vaste patronenHet kunnen afdwingen van patronen en ritmes den behoeven de groepscultuur
6FrictieOmgeving, Kan het emotionele gevoel binnen een groep reguleren
7De leiderHet kunnen afdwingen door leiderschap den behoeven van het logistieke proces voor de toekomst.
8BijdragenIs fase 5: Het uit kunnen leggen hoe en dat een concept een bijdragen op kan leveren
9FocusJij kunt de details niet overzien, jij bent degene die alles graag op orde houdt, kan goed focus houden op één ding tegelijkertijd.
10Het gedrag van het ’zelf’Geconditioneerd gedrag, hoe je te gedragen in een groep.
11IdeeënHarmonie over de ideeën en ervaringen met anderen
12VoorzichtigheidNieuwe marketing stap 1: emotionele voorzichtigheid in het NU
13LuisteraarBoekhouding, verzamelen van geheimen, het verzamelen van informatie.
14Power skillsFinanciële middelen, de bekrachtigde, schat
15Extremen en bescheidenheidBetrouwbaarheid, de diversiteit van de groep is gecontroleerd/ veilig.
16VaardighedenHet afdingen en kneden van de identiteitsvaardigheden. Ten behoeve van het groepsdoel
17MeningHet afdwingen van het educatieve begrip van/voor de regels.
18CorrectieDe politie, ze voorkomen dat autoriteiten worden uitgedaagd, ze kunnen voor opschoning zorgen in een bedrijf.
19Behoeftes (benadering)Het organiseren van filosofie, de behoefte voor contracten en lonen.
20Contemplatie/ NUNieuw product stap 1: wat gebeurt er nu op de markt
21ControleImplementatie, het leiden van de groep (de jager of jaagster)
22OpenheidNieuwe marketing stap 2: het kunnen luisteren naar wat de klanten echt willen/ wensen/ zoeken
23AssimilatieIs fase 4: Het plan tot in details uit kunnen leggen
24RealisatieIs fase 2: Het idee omzetten in een levensvatbaar rationeel concept
25OnschuldCapaciteit, de spirit van de onderneming (de sjamaan of dan wel priesteres)
26VerkopenVerkopen en marketing, de groepspersoonlijkheid
27VerzorgenDe erkenning van wie erbij hoort, (gehoorzamen de moeder en de vader voor beloning)
28GameplayerNieuw product stap 3: het risico durven nemen om iets nieuws te maken of te creëren.
29DoorzettingsvermogenJe echt in kunnen zetten voor processen en werk
30Het Lot/ geloofHet accepteren van het proces van de groep
31InvloedAdministratie, selectiviteit door gedrag af te dwingen.
32ContinuïteitPersoneelsmanager, het aannemen van nieuwe talenten
33TerugtrekkenOverzicht, het delen van geheimen- informant
34Persoonlijke kracht/ powerGenererende energie, hoe het zo efficiënt mogelijk te gebruiken van energie
35ProgressieProgressie, de groep zal er niet mee stoppen, het blijft bewegen door/ dankzij jou
36CrisisHet over geven aan het of een proces, het dealen met de dagelijkse crisissen
37Vriendschap en familieSociale organisator, en het versterken van banden
38VechterNieuw product stap 4: het er voor kunnen vechten dat een nieuw iets wordt geaccepteerd
39ObstructieNieuwe marketing stap 4: het provoceren om verlieft te worden met het product
40LeverenDe voorman, de liefde voor het werk
41Fantasie/ constructieHet begin, de wens om deel te mogen nemen aan de start van nieuwe dingen van de groep
42GroeiWat jij begint wil je ook afmaken. Jij kunt niet stil zitten en wilt dingen in beweging houden.
43DoorbraakIs fase 3: Inzicht hebben om het concept efficiënter te maken
44AlertheidDe behandelaar van de talenten, het ontwikkelen van talenten en grond marketing
45OpleidenOpleiden, voorbeeld functie, geïnspireerde leider (meester/ volger)
46VastberadenheidCoördinatie, het kunnen verdwalen in het fysieke experiment
47RealisatieDe juiste acties bewerkstelligen zodat het werk wordt gedaan
48DiepteHet eenvoudig en op de oppervlakte van dingen blijven.
49PrincipesPraktische zakelijkheden, onderzoek manager en ontslagen
50WaardesBeveiliging/ veiligheid, handhaver/ beschermengel, deelt ‘straffen’ uit als men de zaken niet opvolgt/ doet
51InitiatiefCompetitie, het lef om uit te dagen, de krijger
52Stilheid/ stil staanControle, hebben veilige/ goede patronen nodig binnen een bedrijf
53Starten/ beginnenDe druk om conflicten te elimineren, het geven wat ze willen
54DriveHet trainen van nieuwe talenten, juiste ingangspunt
55SpiritNieuwe marketing stap 3: uit je/ de spirit en verleid de klanten
56StimulatieJij kan samen werken met de groep en het verhaal (product, etc) verkopen aan anderen
57Intuïtieve helderheidNieuw product stap 2: het hebben van de intuïtie om te weten wat te innoveren/ vernieuwen/ maken.
58Jeugdige vitaliteitHet afdwingen van patronen zodat men vitaal en gezond zal blijven
59Creëren van eenheidOnderzoeken, de verbinder, trekt iedereen samen
60AcceptatieStructuur, draagt zorg voor de continuïteit met het oude
61Innerlijke waarheidIs fase 1: Een inspiratie/ inspirerend idee
62DetailsHet kunnen verkopen van de logica en feiten van de groep
63TwijfelHet elimineren van twijfels
64AbstractieHet verlenen van assistentie, het doen van je werk