| Poort | Naam poort | Zakelijke eigenschap |
| 1 | Creatieve ’zelf’ expressie | Is fase 6: De ideeën worden een onderdeel van de identiteit van de groep. |
| 2 | Visie (richting) | Planning, visie en richting voor de groep |
| 3 | Ordenen | Innovatie, nieuwe dingen kunnen ontwikkelen om de vitaliteit van de groep te kunnen waarborgen. |
| 4 | Formalisatie | Het bieden van zekerheden door middel van het presenteren van formules |
| 5 | Vaste patronen | Het kunnen afdwingen van patronen en ritmes den behoeven de groepscultuur |
| 6 | Frictie | Omgeving, Kan het emotionele gevoel binnen een groep reguleren |
| 7 | De leider | Het kunnen afdwingen door leiderschap den behoeven van het logistieke proces voor de toekomst. |
| 8 | Bijdragen | Is fase 5: Het uit kunnen leggen hoe en dat een concept een bijdragen op kan leveren |
| 9 | Focus | Jij kunt de details niet overzien, jij bent degene die alles graag op orde houdt, kan goed focus houden op één ding tegelijkertijd. |
| 10 | Het gedrag van het ’zelf’ | Geconditioneerd gedrag, hoe je te gedragen in een groep. |
| 11 | Ideeën | Harmonie over de ideeën en ervaringen met anderen |
| 12 | Voorzichtigheid | Nieuwe marketing stap 1: emotionele voorzichtigheid in het NU |
| 13 | Luisteraar | Boekhouding, verzamelen van geheimen, het verzamelen van informatie. |
| 14 | Power skills | Financiële middelen, de bekrachtigde, schat |
| 15 | Extremen en bescheidenheid | Betrouwbaarheid, de diversiteit van de groep is gecontroleerd/ veilig. |
| 16 | Vaardigheden | Het afdingen en kneden van de identiteitsvaardigheden. Ten behoeve van het groepsdoel |
| 17 | Mening | Het afdwingen van het educatieve begrip van/voor de regels. |
| 18 | Correctie | De politie, ze voorkomen dat autoriteiten worden uitgedaagd, ze kunnen voor opschoning zorgen in een bedrijf. |
| 19 | Behoeftes (benadering) | Het organiseren van filosofie, de behoefte voor contracten en lonen. |
| 20 | Contemplatie/ NU | Nieuw product stap 1: wat gebeurt er nu op de markt |
| 21 | Controle | Implementatie, het leiden van de groep (de jager of jaagster) |
| 22 | Openheid | Nieuwe marketing stap 2: het kunnen luisteren naar wat de klanten echt willen/ wensen/ zoeken |
| 23 | Assimilatie | Is fase 4: Het plan tot in details uit kunnen leggen |
| 24 | Realisatie | Is fase 2: Het idee omzetten in een levensvatbaar rationeel concept |
| 25 | Onschuld | Capaciteit, de spirit van de onderneming (de sjamaan of dan wel priesteres) |
| 26 | Verkopen | Verkopen en marketing, de groepspersoonlijkheid |
| 27 | Verzorgen | De erkenning van wie erbij hoort, (gehoorzamen de moeder en de vader voor beloning) |
| 28 | Gameplayer | Nieuw product stap 3: het risico durven nemen om iets nieuws te maken of te creëren. |
| 29 | Doorzettingsvermogen | Je echt in kunnen zetten voor processen en werk |
| 30 | Het Lot/ geloof | Het accepteren van het proces van de groep |
| 31 | Invloed | Administratie, selectiviteit door gedrag af te dwingen. |
| 32 | Continuïteit | Personeelsmanager, het aannemen van nieuwe talenten |
| 33 | Terugtrekken | Overzicht, het delen van geheimen- informant |
| 34 | Persoonlijke kracht/ power | Genererende energie, hoe het zo efficiënt mogelijk te gebruiken van energie |
| 35 | Progressie | Progressie, de groep zal er niet mee stoppen, het blijft bewegen door/ dankzij jou |
| 36 | Crisis | Het over geven aan het of een proces, het dealen met de dagelijkse crisissen |
| 37 | Vriendschap en familie | Sociale organisator, en het versterken van banden |
| 38 | Vechter | Nieuw product stap 4: het er voor kunnen vechten dat een nieuw iets wordt geaccepteerd |
| 39 | Obstructie | Nieuwe marketing stap 4: het provoceren om verlieft te worden met het product |
| 40 | Leveren | De voorman, de liefde voor het werk |
| 41 | Fantasie/ constructie | Het begin, de wens om deel te mogen nemen aan de start van nieuwe dingen van de groep |
| 42 | Groei | Wat jij begint wil je ook afmaken. Jij kunt niet stil zitten en wilt dingen in beweging houden. |
| 43 | Doorbraak | Is fase 3: Inzicht hebben om het concept efficiënter te maken |
| 44 | Alertheid | De behandelaar van de talenten, het ontwikkelen van talenten en grond marketing |
| 45 | Opleiden | Opleiden, voorbeeld functie, geïnspireerde leider (meester/ volger) |
| 46 | Vastberadenheid | Coördinatie, het kunnen verdwalen in het fysieke experiment |
| 47 | Realisatie | De juiste acties bewerkstelligen zodat het werk wordt gedaan |
| 48 | Diepte | Het eenvoudig en op de oppervlakte van dingen blijven. |
| 49 | Principes | Praktische zakelijkheden, onderzoek manager en ontslagen |
| 50 | Waardes | Beveiliging/ veiligheid, handhaver/ beschermengel, deelt ‘straffen’ uit als men de zaken niet opvolgt/ doet |
| 51 | Initiatief | Competitie, het lef om uit te dagen, de krijger |
| 52 | Stilheid/ stil staan | Controle, hebben veilige/ goede patronen nodig binnen een bedrijf |
| 53 | Starten/ beginnen | De druk om conflicten te elimineren, het geven wat ze willen |
| 54 | Drive | Het trainen van nieuwe talenten, juiste ingangspunt |
| 55 | Spirit | Nieuwe marketing stap 3: uit je/ de spirit en verleid de klanten |
| 56 | Stimulatie | Jij kan samen werken met de groep en het verhaal (product, etc) verkopen aan anderen |
| 57 | Intuïtieve helderheid | Nieuw product stap 2: het hebben van de intuïtie om te weten wat te innoveren/ vernieuwen/ maken. |
| 58 | Jeugdige vitaliteit | Het afdwingen van patronen zodat men vitaal en gezond zal blijven |
| 59 | Creëren van eenheid | Onderzoeken, de verbinder, trekt iedereen samen |
| 60 | Acceptatie | Structuur, draagt zorg voor de continuïteit met het oude |
| 61 | Innerlijke waarheid | Is fase 1: Een inspiratie/ inspirerend idee |
| 62 | Details | Het kunnen verkopen van de logica en feiten van de groep |
| 63 | Twijfel | Het elimineren van twijfels |
| 64 | Abstractie | Het verlenen van assistentie, het doen van je werk |